Etykiety produktowe

Etykiety produktowe umieszczane są na pojemnikach oraz opakowaniach. Zawierają informacje na temat zawartości, pozwalając na szybką identyfikację danych produktów. Etykietą produktową można również nazwać tekst umieszczony bezpośrednio na opakowaniu, bez stosowania dodatkowego materiału. Zakres informacji które mogą zawierać etykiety produktowe jest bardzo szeroki. Oprócz danych na temat samego produktu może to być na przykład nazwa producenta czy kraj pochodzenia.

Wykonywanie etykiet produktowych

Istnieje pełna dowolność co do materiału, z którego wykonywane są etykiety produktowe. Jedynym warunkiem jest to, aby taki materiał nadawał się do pisania po nim. Może to być nawet zwykły papier, choć często stosuje się na przykład etykiety winylowe oraz wykonane ze specjalnej folii. W przypadku etykiet papierowych można stosować dodatkową warstwę ochronną. Papier jest materiałem tanim, ale podatnym na czynniki zewnętrzne, takie jak wilgoć czy uszkodzenia mechaniczne. Ochrona takiej etykiety jest szczególnie istotna w przypadku produktów komercyjnych.W kwestii materiału istnieje bardzo duży wybór. Wiele zależy od konkretnego zastosowania etykiety. W niektórych przypadkach ważne są nie tylko względy praktyczne, ale również estetyczne. Wówczas można zdecydować się na coś nie tylko trwałego, ale również dobrze wyglądającego.

Sprawdź również: Jak powinna wyglądać ulotka reklamowa?

Zalety korzystania z etykiet produktowych

Etykiety produktowe są niezwykle istotne właściwie dla każdej firmy, niezależnie od tego, w jakich dokładnie produktach się specjalizuje. Dla klientów w wielu przypadkach jest to najważniejszy element opakowania, na który zwraca się najwięcej uwagi. Może to być niezwykle istotne również w przypadku podobnych produktów tej samej marki. W takich przypadkach to właśnie etykiety zawierają szczegóły opisujące różnice między dwoma produktami i pozwalają klientowi na dokonanie wyboru.Dobrze zaprojektowane etykiety stanowią również istotny element całego wizerunki danej firmy. Atrakcyjna etykieta zawsze pomaga w budowaniu popularnej marki.W niektórych grupach produktów - szczególnie w branży spożywczej - istnieje wiele istotnych szczegółów oraz informacji, które należy przekazać klientowi. Rzeczy takie jak skład czy sposób produkcji są dziś niezwykle istotne. Dlatego też etykieta powinna być czytelna i dobrze opisująca produkt.W wielu branżach istnieją specjalne normy określające, jaki zakres informacji musi znaleźć się na etykiecie. Brak stosowania się do tych norm może niekiedy skutkować nawet wycofaniem produktu ze sprzedaży.

puste butelki z etykietami

Trwałość etykiet produktowych

Oczekiwana trwałość etykiety produktowej zależy oczywiście od przewidywanej przydatności produktu do użytku. Etykieta powinna być trwała i dobrze czytelna przez cały okres, w którym klient może korzystać z produktu. Bardzo istotna jest również odporność na różne czynniki zewnętrzne, takie jak wilgoć. Bez tego etykieta nie przetrwa długo, nawet jeśli produkt będzie przechowywany w teoretycznie bezpiecznych warunkach.Wiele zależy jednak od konkretnego produktu i opakowania. W niektórych przypadkach etykiety są umieszczane w takich miejscach, że możliwość ich łatwego rozerwania jest konieczna.Najpopularniejszym sposobem mocowania etykiet do powierzchni opakowań jest stosowanie specjalnych klejów. Rodzaj kleju ma wielki wpływ na trwałość etykiety. W przypadku niektórych materiałów wybór jest większy - etykietę można na przykład przyszyć do opakowania.W niektórych przypadkach oprócz etykiet stosuje się osobne naklejki na opakowania. Podczas gdy etykiety zawierają wyłącznie techniczne informacje na temat produktu, naklejki pełnią funkcje estetyczne.