Czy Twoje planowanie zrównoważonego rozwoju nie ma wymiernego ROI?
2 grudnia 2021 Blog
Istnieje całkiem spora szansa, że Wasze planowanie zrównoważonego rozwoju nie ma wymiernego ROI.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez Aberdeen Group skupiło się na firmach, które starają się być bardziej zrównoważone. Przyjrzano się wyzwaniom, narzędziom i strategiom, z jakimi borykają się liderzy biznesowi w Ameryce Północnej.
Spośród wszystkich wyzwań, jakie dostrzegli liderzy zrównoważonego rozwoju, czy możesz zgadnąć, co zajęło pierwsze miejsce?
Największą zgłoszoną przeszkodą była "Pomiar zwrotu z inwestycji (ROI) dla inicjatyw zrównoważonego rozwoju". Prawie połowa osób, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Aberdeen Group, stwierdziła, że jest to największe wyzwanie. Czy zatem ci wszyscy liderzy środowiskowi mogą się mylić? Tak.
Powiedzmy sobie jasno: ROI zrównoważonego rozwoju może być trudne do zmierzenia, w zależności od tego, jak podchodzisz do tej kwestii. Ale plan zrównoważonego rozwoju, który jest poświęcony konkretnym działaniom, przyniesie konkretne (i wymierne) rezultaty.
Wyznaczenie celów, które można zrealizować, przyniesie wymierny zwrot z inwestycji.
Kluczowym składnikiem, którego brakuje wielu firmom próbującym zmierzyć ROI z ich inicjatyw zrównoważonego rozwoju, jest skupienie się na finansowym wyniku końcowym.
Dla niektórych ludzi, zrównoważony rozwój jest zbyt dobroczynny lub utopijny, by mierzyć go w czymś tak podstawowym jak dolary i centy. Ale rzeczywistość jest taka, że w miarę jak Twoja firma będzie stawała się coraz bardziej zrównoważona, będzie odnotowywała coraz większą rentowność.
Dlaczego? Ponieważ będziesz zużywać mniej zasobów i mniej na nie wydawać.
I tak, planeta również na tym skorzysta.
Plany zrównoważonego rozwoju w działaniu, wyraźne ROI
Rozważmy taką sytuację: firma meblarska chce być "zielona" i bardziej zrównoważona.
Jak powie Ci większość ludzi z branży usług zarządzania środowiskiem, najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest użycie mniejszej ilości farb i powłok w kabinie lakierniczej o wyższej wydajności, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń do powietrza w zakładzie i całkowite wydatki na powłoki w ciągu roku.
Robiąc coś tak prostego, jak zapewnienie odpowiedniego szkolenia dla załogi malarskiej lub inwestując w bardziej wydajny aplikator natryskowy, że firma meblowa będzie zobaczyć wymierny wpływ na ilość lotnych związków organicznych, które muszą zgłaszać i ilość farby potrzebne do produktu.
Różnica ta może być bezpośrednio przekłada się na spadek kosztów produkcji i zmniejszenie LZO.
Podobną drogą w imię zrównoważonego rozwoju podążają biura, które ograniczają zużycie papieru i wody.
Zbieranie wody deszczowej do spłukiwania toalet lub całkowite przejście na elektroniczne zarządzanie dokumentami. To również wiąże się z bezpośrednimi kosztami, ponieważ zarówno papier, jak i woda kosztują firmę pieniądze.
Zobaczyć, jak wzrasta rentowność firmy dzięki mniejszemu zapotrzebowaniu na wodę, to jeden z najlepszych sposobów zmierzenia ROI i udowodnienia, że plan zrównoważonego rozwoju mający na celu zmniejszenie wpływu na lokalne zbiorniki wodne zakończył się sukcesem.
Dla większości dyrektorów generalnych usłyszenie, że zaoszczędzono X galonów wody, nie znaczy zbyt wiele.
Ale powiedzcie im, ile pieniędzy zaoszczędz ono w tym procesie, a szybko staną się zwolennikami zrównoważonego rozwoju.
ROI zrównoważonego rozwoju staje się trudny do zmierzenia, kiedy podchodzi się do niego z perspektywy PR i budowania marki. Wysiłki marketingowe są trudne do dokładnego zmierzenia, więc dodanie "zielonego przekazu" do mieszanki nie sprawi, że pomiar sukcesu będzie łatwiejszy.
Jednak ostatnie raporty wykazały, że konsumenci chętniej kupują produkty ekologiczne, które są poparte prawdziwymi danymi środowiskowymi (nie greenwashing!), więc możliwe jest przypisanie ROI z inicjatyw zrównoważonego rozwoju do zwiększonej sprzedaży, jeśli odpowiednio je zareklamujesz. Aby to zmierzyć, musisz przeanalizować długoterminowe trendy marketingowe i wyniki z przeszłości.
Rodzaje zrównoważonego rozwoju mają znaczenie
Być może kluczem do zmierzenia ROI ze zrównoważonego rozwoju jest oddzielenie konkretnego zrównoważonego rozwoju od zaawansowanego zrównoważonego rozwoju.
Całkowicie możliwe jest zmierzenie ROI z konkretnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Konkretny zrównoważony rozwój dotyczy tych działań w świecie rzeczywistym, które przynoszą wyraźne rezultaty, takie jak redukcja emisji zanieczyszczeń do atmosfery, zużycia mediów i wytwarzania niebezpiecznych odpadów. Nikt nie może twierdzić, że jest na drodze do zrównoważonego rozwoju, jeśli wyrzuca tony toksycznych odpadów do pobliskich jezior i strumieni.
Zaawansowany zrównoważony rozwój skupia się na mniej namacalnych kluczowych wskaźnikach wydajności, takich jak bioróżnorodność, ochrona siedlisk i prawa człowieka.
Wszystkie one są niezbędne dla całościowego planu zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie są notorycznie trudne do zmierzenia.
Czy naprawdę istnieje standardowy sposób mierzenia satysfakcji i równości w miejscu pracy? Czy statystyk może dokładnie zmierzyć szczęście konsumenta, który może używać produktu, o którym wie, że pomaga chronić zagrożony gatunek?
Być może problem nie polega na tym, że nie możemy łatwo zmierzyć tych zaawansowanych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale na tym, że pozwalamy, by złożoność tych kluczowych wskaźników wydajności sprawiła, że zaczynamy się zastanawiać nad planowaniem zrównoważonego rozwoju w firmie.
Na całym świecie organizacje pracują nad stworzeniem standardowego systemu pomiaru zrównoważonego rozwoju. Ale nadal warto realizować te mniej namacalne plany zrównoważonego rozwoju.
Zanim więc zaczniecie się zastanawiać nad wyzwaniami związanymi z mierzeniem ROI zrównoważonego rozwoju, skupcie się na tych działaniach, które możecie zmierzyć.
Będą one miały bardziej komunikatywny i namacalny wpływ na środowisko, pozwolą zaoszczędzić więcej pieniędzy, zapewnią świetny PR i zmotywują do bardziej zaawansowanych działań, kiedy będziecie na to gotowi.
Więcej na: http://opakowaniachemiczne.pl